18 sep, 2022
Blogg

Hvordan løfte velværeopplevelsen til hotell- og spa gjestene

Hvordan løfte velværeopplevelsen til hotell- og spa gjestene

Velvære og treningsopplevelser på hotell og spa 

LF Hospitality LI_LF Social_LI 5

Helse og velvære er på vei opp og på bedringens vei og ut av pandemien. Hva gjør du for å møte forventninger og  hotellgjestens behov? 

Hvis vi har lært noe under pandemien, er det at velvære er viktig. I fravær av daglig-pendler-stress, har mange av oss vært i stand til å få kontakt med hva som driver oss og hvordan vi ønsker å dekke velværebehov. Nå som vi kommer ut av nedstengninger og reiserestriksjoner opphører, er folk ivrige etter å reise igjen og er enda mer opptatt av helse og velvære.

Kanskje pga dette er hotell- og reiselivsbransjen spådd en sterkere økning enn opprinnelig forventet. Global Wellness Institure forventer vekst på over 6% i 2021, og over 4% i 2022. Ifølge Global Wellbeing Report fra Lululemon er det økt fokus på de tre pilarene for velvære: fysisk, mental og sosial- da spesielt  fysisk velvære.

Helse og velvære er tydelig på vei opp og fokusområde for de som reiser - det er viktig å sørge for at de samme faktorene også står på toppen av listen din. Det er fem viktige måter du kan gjøre helse og velvære tilbudet avgjørende; kjenn ditt publikum, søk kunnskap om topp-trender, følg nøye med på kundereisen, utvid tilbudet av opplevelser og gjør helse- og velvære til fokus for alle ansatte.

Fitness Brands er stolt av å ha levert treningsutstyr i verdensklasse til Britannia Hotell i Trondheim.  Vi har også levert skreddersydd dame- og herregarderobe samt en unik resepsjon og velkomstområde i spa-avdelingen fra Fit Interiors. 

👉Klikk på linken så kommer du til Britannia Fitness for en sniktitt (du blir nå dirigert til ekstern lenke)

Vit hvem hotellgjestene dine er

Innsamling og analyse av data om gjestene dine er viktig av forskjellige grunner.

  • Det bidrar til å forutsi romkapasitet/tilgjengelighet og sannsynlighet for kansellering.
  • Det lar deg forstå hvem gjestene dine er og hvordan du henvender deg til dem.
  • Det gir deg innsikt i hva hotellgjestene dine virkelig verdsetter.
  • Det lar deg identifisere områder for forbedring som påvirker inntekter og drift.
  • Innsikten hjelper deg med å ta riktige beslutninger basert på fakta om potensielle investeringer.

Selv om det er viktig å forstå gjestene dine ut og inn – husk å respektere personvern/ivareta GDPR. Med en økende interesse for etterspørsel etter private treningsområder, er det verdt å vurdere individuelle rom og treningsløsninger på hotellrommet. 

Følg med og vær på høyde med trendene

Det er verdt å huske på at treningsbehovene endret seg radikalt under pandemien. For eksempel viser ACSM (American College of Sports Medicine) at online trening, bærbar teknologi, kroppsvekttrening, utendørsaktiviteter og høyintensitets intervalltrening (HIIT) som fem-på-topp-treningstrendene i 2021. Vi vet også fra Strava forskning at av åpenbare grunner økte populariteten til å gåturer i 2020, slik at hotellgjester kan være like interessert i informasjon om lokale turstier som de er i informasjon om fasiliteter på stedet.

For å snakke om de reisendes behov, er det avgjørende å holde seg oppdatert på disse siste endringene.

Kundereisen

Takket være pandemien har kundereisen blitt enda viktigere i alle aspekter av livet. Som forbrukere er vi mer krevende, og vi er mindre tolerante overfor hindringer. Hvordan kan du sørge for at gjestene dine får en sømløs opplevelse som sikrer at de kommer tilbake? Er det hindringer du kan fjerne, eller annet du kan inkludere?

Gjør trivsel til et fokus på tvers av hele organisasjonen

Trivsel må bygges inn i hele organisasjonen for at den skal være troverdig for gjestene. Sørg for «orden i eget hus» før du lager en velværeopplevelse for de besøkende.

Utvid tilbudet til hotellgjestene

Et treningsrom på hotellet kan avgjøre en booking, men på motsatt vis kan den også ødelegge den gode treningsøkten hotellgjesten ønsket seg, hvis treningsopplevelsen ikke svarer til forventningene. Før du bestemmer deg for hvilken treningsopplevelse og kundereise du ønsker for hotellgjestene dine sette fra treningsbehov, bør du stille deg selv noen spørsmål:

  • Hvem er målgruppen, hva slags treningsalternativer ønsker hotellgjestene dine?
  • Er det samsvar og helhetlig design, look & feel i alle områder på hotell og spa-anlegget ditt?
  • Driver du hotell/spa hvor stillhet er en luksusvare, men har garderobeskap som smeller når de lukkes - visste du at det finnes "lydløse" garderobeskapsdører?
  • Tar du hensyn til de nyeste trendene for valg av treningsutstyr?
  • Forsikrer du deg om at treningsutstyret er konfigurerbart og mulig å bygge på og endres etter hvert som behovene endres?
  • Er hotellet tilpasningsdyktig og fleksibel relatert til hotellkunders ønsker?
  • Er treningsstudioet åpent for både gjester og eksterne brukere?
  • Kan du tilby trening på rommet?

Hvis hotellet ikke har et eget dedikert rom for et treningsstudio, kan omgjøring av ett par hotellrom til et treningsstudio være en kostnadseffektiv måte å øke hotelltilbudet på.

Morgendagens hotellgjester forventer å få samme kvalitet og tilgang på treningsmuligheter som de er vant til fra helse- og treningssenter.

LF Hospitality LI_LF Social_LI 7

Life Fitness Hotell & spa brosjyre

Last ned brosjyre for hotell og spa_treningsopplevelser

                                                                                                    

Usikker på valg av treningsutstyr til dine hotell og spa-gjester?

Vi  guider deg i muligheter av treningsopplevelser og gir råd om produktsammensetting, basert på behov og ønsker om treningsopplevelser.

👉 Kontakt oss for spørsmål og tilbud 

Case Study_Marriott

Life Fitness er verdens største produsent av treningsutstyr og treningsapparater med 50 års historie med innovasjon, produktutvikling, nyheter med inspirerende treningsopplevelser.

Fit Interiors har levert til hotell og spa i mer enn 40 år med garderobe og resepsjonsløsninger.

Fitness Brands bistår med behovsanalyse, design og layout av kvalitetsprodukter innenfor treningsutstyr, treningsgulv skreddersydde helhetsløsninger. Vi har lengst fartstid i bransjen og sørger for å veilede trygt igjennom planlegging, levering og montering. 

Fitness Brands, den første leverandøren til treningssenterbransjen som ble Miljøfyrtårn sertifisert i 2016

Det blir stadig mer viktig å ta bærekraftig, bevisste og langsiktige valg. Fitness Brands leverer solide treningsprodukter, med lang levetid på treningsutstyret. Service og reservedeler gjør det er mulig å forlenge levetiden på treningsutstyr, unngå «bruk og kast». Miljøfyrtårn sertifisering er en kvalitetssikring for valg av leverandør av treningsutstyr for alle som skal kjøpe treningsutstyr. 

Life Fitness og Hammer Strength er verdensledende merkevarer av treningsutstyr og er mer holdbare enn sammenlignbare produkter i samme kategori. Et bærekraftig valg for helse og miljø er å  investere i solide produkter med lang levetid.

Kontakt oss på telefon 69 34 36 20

post@fitnessbrands.no

 

Ida Perez

Ida Perez

Markedsansvarlig / Marketing +47 976 69 838

18 sep, 2022